چگونه بدون داشتن پول یا تجربه می توان یک کارآفرین شد؟
رئیس خود بودن ، خواستن همه فرصت ها ، شتاب داشتن برای رسیدن به اهداف.برای بسیاری از افراد ، کارآفرینی هدف نهایی شغلی است. داشتن کار خود به همان اندازه که جذاب است ، فوق العاده دشوار می باشد. چقدر دشوار است؟ 90٪ شرکتهای نوپا شکست می خورند. همچنین کارآفرینان اضطراب بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند و استرس روزمره بیشتری را تجربه می کنند. از این گذشته ، وقتی تجارت خود را بر عهده دارید ، هر گونه عقب نشینی به گردن شماست. خبر خوب این است: شروع فعالیت شرکت خودتان می تواند یکی از پاداش آورترین ، نشاط آورترین و جالب ترین فرصت هایی باشد که تاکنون بدست آورده اید. اگر از خطرات آن آگاه هستید و همچنان درگیر شروع کارآفرینی خود هستید ، از راهکارها و توصیه های این مقاله استفاده کنید. 1. ایده های سودآور کسب و کار را شناسایی کنید.
یک استارت آپ موفق با یک ایده شروع می شود. بدون ایده نمی توانید یک تجارت موفق ایجاد کنید. در اینجا برخی از تکنیک های خلاقانه برای فکر کردن در مورد یک محصول یا خدمات وجود دارد: از دوستان خود بپرسید چه چیزی آنها را ناامید می کند. چه چیزی باعث سودآوری یک محصول یا خدمات می شود؟ این برای یک مشکل یا سرخوردگی راه حل فراهم می کند که مردم برای رفع آن حاضر به پرداخت هزینه هستند. با این دیدگاه، با پرسیدن از دوستان خود شروع کنید که چه چیزی آنها را ناامید می کند. بنیانگذاران همیشه از ناامیدی های خود الهام می گیرند. برای مثال:
1 تراویس کالانیک و گرت کمپ پس از اینکه برای گرفتن یک تاکسی مشکل داشتند ، اوبر(اسنپ) را راه اندازی کردند. 2 اندرو کورتینا و اکرام ماگدون اسماعیل در پی مشکلاتی که هنگام بازپرداخت چک برای آن ها پیش آمد،ونمو(خریداری شده توسط پی پال) را تاسیس کردند. 3 کریس ریکوبونو "آن تاک ایت" را راه اندازی کرد - یک سری پیراهن که قالب تن است و احتیاجی به خیاطی ندارد - بعد از اینکه پیراهن های بسیار که اندازه نبودند و احتیاج به دست کاری داشتند او را خسته کرده بود. از دوستان خود بپرسید چه چیزهایی در زندگی روزمره آن ها را آزار می دهد،سپس لیست آنها را بررسی کرده و به دنبال مشکلاتی باشید که ممکن است بتوانید آنها را حل کنید. از استارت آپ های نوظهور الهام بگیرید.
بررسی آنچه افراد دیگر ارائه داده اند می تواند راهی عالی برای راه اندازی افکار شما باشد. برای الهام گرفتن ازدنیای دیجیتال ، به سراغ سایت Product Hunt بروید ، مجموعه ای از جدیدترین برنامه ها ، وب سایت ها و بازی ها که به طور مداوم به روز می شوند.همچنین،Kickstarter برای محصولات فیزیکی عالی است. همچنین تعداد زیادی سایت بررسی محصول وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد جرقه در ذهن شما شود. Uncrate ، Werd و Wirecutter را امتحان کنید. برای نگه داشتن ایده خود در آینده تلاش کنید. با گذشت زمان ، مردم به محصولات مختلفی احتیاج دارند. به عنوان مثال ، ظهور اوبر ، لیفت و سایر برنامه های تاکسی اینترنی، تقاضا برای یک برنامه ی سوم را ایجاد کرد که ارزان ترین نرخ ها را در لحظه به شما می گوید. شما می خواهید پیشرفت کنید. پیش بینی روند صنعت یا بازار خود را بررسی کنید ، یا نشریات جهانی پیش بینی روند مانند Trend Hunter و Springwise را بررسی کنید. سپس از خود بپرسید: "اگر این پیش بینی ها محقق شود ، کدام ابزار لازم می شود؟" 2-گروه یا دسته های رو به رشد را شناسایی و روی آن ها تمرکز کنید. استفن کی ، متخصص صدور مجوز و استراتژیست مالکیت معنوی ، توصیه می کند حوزه ای را انتخاب کنید که شما را مجذوب خود کند اما از لحاظ رقابتی زیاد نباشد. وی توضیح می دهد: "من از صنایعی كه چالش برانگیز هستند مانند صنعت اسباب بازی اجتناب می كنم. افراد زیادی در آن حوزه فعالیت می كنند." "اگر روی دسته ای از محصولات که همزمان با رشد پذیرای نوآوری هستند تمرکز کنید کار راحت تری خواهید داشت." بعد از اینکه یک دسته را انتخاب کردید ، استفن می گوید شما باید تمام محصولات آن دسته را مطالعه کنید. • مزایای هر محصول چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟ • استراتژی بسته بندی و بازاریابی آنها چیست؟ • بازرسان چه می گویند؟ • چه پتانسیل هایی برای پیشرفت دارد؟ هنگامی که یک محصول را انتخاب کردید ، سوالاتی از این دست را در نظر بگیرید: • برای بهبود آن چه کاری می توان انجام داد؟ • آیا می توانم ویژگی جدیدی اضافه کنم؟ • می توان ماده ی متفاوتی به کار برد؟ • آیا می توانم آن را به نوعی شخصی سازی کنم؟ 3-سرویس های ارائه نشده را انجام دهید. اگر چرخ کافی وجود نداشته باشد نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست. بسیاری از افراد پس از مشاهده ی خلأ بازار، مشاغل موفقی را آغاز می کنند. به عنوان مثال ، شاید شما بفهمید که کمبود منابع خارجی با کیفیت بالا در فروش وجود دارد. از آنجا که شما در توسعه فروش و مدیریت حساب در شرکت های فروش تازه کار تجربه دارید ، ممکن است تصمیم بگیرید این سرویس را به استارت آپ های فناوری ارائه دهید. 4-چیزی بهتر (یا ارزان تر) از آن چه وجود دارد، ارائه دهید. همیشه لازم نیست چیزی کاملاً جدید ارائه دهید. اگر بتوانید کالای موجود را با قیمت پایین تر ، کیفیت بهتر یا هر دو را ارائه دهید ، مشتری های زیادی خواهید داشت. مشخصاً تقاضا وجود دارد. همانطور که روز خود را پشت سر می گذارید ، لیستی از همه ی وسایلی که استفاده می کنید، تهیه کنید. ببینید کدام یک را می توانید بهبود دهید. پیشنهادات دیگر: 1-شبکه ای با سایر کارآفرینان: از Meetup یا Eventbrite برای یافتن رویدادها در جامعه استارتاپ محلی استفاده کنید. شبکه سازی با سایر کارآفرینان نه تنها به شما کمک می کند روابط ارزشمندی ایجاد کنید ، بلکه ایده های زیادی نیز به شما ارائه می دهد. 2-جست و جوی اپلیکیشن های رایگان: اپلیکیشن ها معمولاً 18 ماه پس از ثبت درخواست عمومی می شوند. اگرچه ما قطعاً کپی برداری از هرگونه اختراع را توصیه نمی کنیم ، اما مرور این برنامه ها می تواند درک خوبی برای هدایت کار ایجاد کند. 3-یک جلسه ایده پردازی داشته باشید: اگر می خواهید خلاقیت ایجاد کنید ، سه تا پنج نفر دیگر از افراد با فکر کارآفرینی را به یک جلسه ایده پردازی دعوت کنید. از همه بخواهید که آماده بحث و گفتگو درباره یک محصول یا دسته باشند ، مانند "محصول مورد علاقه شما چیست و چرا؟" یا "آیا برای رسیدن به آن از چیزی استفاده می کنید؟" پاسخ ها می تواند به ایده های عالی منجر شود. 5-با تحقیق در مورد خریدار،ایده ی استارتاپ خود را ارزیابی کنید. شما یک ایده دارید اما کارتان هنوز تمام نشده. قبل از شروع کار ، باید بدانید که آیا دیگران واقعاً محصول شما را می خواهند. (دوستان و خانواده شما به حساب نمی آیند.) برای اینکه بتوانید با اطمینان دوام محصول خود در بازار را بسنجید ، به دنبال خریدار بگردید، یعنی افراد واقعی که به آنها بفروشید.برای جذب خریدار، محصول شما باید نیازی را برطرف کند .مهم نیست که چقدر نوآورانه یا خوب باشد. به همین دلیل خریدار و تحقیقات بازار فروش بسیار مهم است. هنگامی که مشتری ایده آل خود را یافتید ، مصاحبه با این افراد باید یکی از مولفه های مهم تحقیق شما باشد. یک نسخه از محصول خود را به آنها نشان دهید ،بپرسید چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند ، چقدر برای آن می پردازند ، چند بار از آن استفاده می کنند و... کریس بانک ، وبلاگ نویس انواتو ، توصیه می کند: "لیست مشکلاتی که تصور می کنید محصول شما برطرف می کند تهیه کنید و سپس نظرسنجی کرده و آن ها را رتبه بندی کنید." اگر می خواهید قبل از ساخت هر چیزی علاقه بازار را بسنجید ، یک صفحه وب ایجاد کنید که محصول یا خدمات شما را توصیف کند. از افراد بخواهید در ازای دسترسی زودهنگام به اشتراک ، عضویت یا محصول رایگان ، تخفیف ، به روزرسانی محصول یا پیشنهادات جذاب دیگر آدرس ایمیل خود را ارسال کنند. سپس ویدیو را تبلیغ کنید و ببینید چه تعداد بازدید کننده ثبت نام می کنند. 6- با حداقل محصول مناسب (MVP) شروع کنید. MVP ساده ترین و ابتدایی ترین نسخه ی ممکن ابزار یا خدمات شما است. به اندازه کافی کاربردی است تا بتواند مشتریان اولیه را راضی کند و مشخص کند که باید چه چیزی را بهبود ببخشید. فرض کنید شما می خواهید برنامه ای بسازید که دانشجویان دانشگاه را به مدرسان مجازی متصل کند.می توانید یک نسخه ابتدایی ایجاد کنید ،از 150 معلم خصوصی که آنلاین پیدا کرده اید دعوت کنید تا به آن بپیوندند و سپس لینک برنامه را در صفحه فیس بوک دانشگاه محلی قرار دهید. اگر تعداد قابل قبولی ثبت نام کنند، نشانه ای است که می توانید ادامه دهید. اگر تعداد ناچیز باشد ، باید در مورد ایده بیشتر فکر کنید یا اینکه ایده ی دیگری را شروع کنید. شروع کوچک با MVP هزینه های شما را برای آغاز پایین نگه می دارد و با اعتبار سنجی محصول ، امکان رشد را فراهم می کند. 7 .یک طرح تجاری ایجاد کنید. طرح کسب و کار،سندی رسمی است که جزئیات اهداف تجاری شما و قدم هایی که برای دستیابی به آن برمی دارید ، بیان می کند. ممکن است شامل استراتژی بازاریابی ، بودجه و پیش بینی های مالی و نقاط عطف باشد. به عنوان یک کارآفرین وظیفه شما تعیین مأموریت ، چشم انداز و اهداف بلند مدت و کوتاه مدت شرکت است. همانطور که این برنامه ریزی استراتژیک را برای سرمایه گذاری خود انجام می دهید ، طرح کسب و کار خروجی کار شماست و به شما کمک می کند تا رشد شرکت خود را هدایت کنید. می توانید الگوی طرح کسب و کار رایگان را از اینترنت دانلود کنید. 8.بر اساس بازخورد به تکرار ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که MVP برای ادامه رقابت در بازار انتخابی شما کافی نخواهد بود ، به خصوص اگر آرزوهای بزرگی برای کار خود دارید. حال این چرخه پیش می آید: ایجاد علاقه و تقاضا (بازاریابی محصول) ، تأمین مشتریان (فروش محصول) ، ارزیابی رضایت ، بهبود محصول براساس بازخورد و تکرار این مراحل. بهینه سازی تمام قسمت های این چرخه درآمد لازم برای سرمایه گذاری محصول را ایجاد می کند و سرمایه گذاری محصول باعث جذب بیشتر می شود از طریق: 1 معرفی دهان به دهان مشتریان راضی 2 پیشنهادات رقابتی تر که مشتریان جدیدی را به خود جلب می کند 9.یک سرمایه گذار پیدا کنید. عقل سلیم می گوید هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید باید دنبال یک سرمایه گذار بگردید. داشتن سرمایه گذار سه مزیت اصلی دارد. 1- به دست آوردن بودجه آسان تر است.وجود چندین سرمایه گذار در موفقیت یک شرکت اثرگذار است ، بسیاری از سرمایه گذاران ریسک پذیر به این امرمعتقدند. آنها تمایلی به حمایت از کارهای انفرادی ندارند. بعنوان مثال ، "بنیانگذار منفرد" اولین چیزی است که در لیست علل شکست پل گراهام وجود دارد. وی می نویسد: "آیا تاکنون توجه کرده اید که چند استارت آپ موفق فقط توسط یک شخص تاسیس شده است؟ بعید به نظر می رسد این اتفاق بیفتد." 2-از حمایت عاطفی برخوردار هستید. اداره ی یک شرکت یک تجربه ی استرس زا ، هیجان انگیز و منحصر به فرد است. اگر تنها باشید ، کسی را نخواهید داشت که موفقیت هایتان را با او جشن بگیرید - یا در شکست ها شما را نجات دهد. یک سرمایه گذار دقیقاً می فهمد چه چیزی را پشت سر می گذارید و باعث می شود کمتر احساس تنهایی کنید. 3- آنها می توانند مهارت ها ، دانش و ارتباطات مختلفی را فراهم کنند. شاید شما در فروش عالی باشید و سرمایه گذار شما بیشتر فنی باشد. شما ارتباطات زیادی دارید و آنها تجربه ی شروع یک کسب و کار را دارند. انتخاب یک سرمایه گذار با رزومه ی خوب راهی عالی برای افزایش احتمال موفقیت شماست. اما داشتن یک موسس اشکالاتی هم دارد: 1.می تواند درگیری ایجاد کند.حتماً شما و شریک تان اختلاف نظر خواهید داشت. کمی اختلاف نظر سالم مفید است ، اما اگر سریع راه حلی پیدا نکنید ، وقت و انرژی ارزشمندی را هدر خواهید داد. به علاوه ، ممکن است به روحیه تیم خود صدمه بزنید. 2. باید سهام خود را تقسیم کنید. اگر تنها مالک شرکت خود هستید ، با 100٪ سهام شروع می کنید. با گذشت زمان و استخدام افراد بیشتر و یا دریافت بودجه ، این سهام را توزیع خواهید کرد - بسته به اینکه چه کسی باشد ، احتمالاً 0.005٪ تا 35٪ را به یک نهاد اختصاص می دهید.اما اگر یک سرمایه گذار داشته باشید ، به طور خودکار 40-60٪ از سهام خود را یک باره از دست می دهید. 3. یافتن فرد مناسب سخت است.یافتن شخصی با اخلاق و عادات کاری و شخصیت مشابه بسیار دشوار است. علاوه بر این ، آنها باید به دید شما و مهارت های تان ایمان داشته باشند و به سرمایه گذاری تمایل داشته باشند. راه زیادی است. تجزیه و تحلیل هزاران استارتاپ موفق نشان می دهد که بیش از 46٪ آن ها فقط یک بنیانگذار داشته اند. بر اساس شرایط خود تصمیم بگیرید ، نه توصیه های سنتی. از کجا می توان یک سرمایه گذار پیدا کرد؟ اگر تصمیم گرفتید که یک بنیانگذار می خواهید ، قدم بعدی پیدا کردن آن است. ابتدا به اطراف خود نگاه کنید. انتخاب کسی که از قبل می شناسید ، یا کسی معرفی کرده ، بسیار کم خطرتر از یک غریبه است. این مفهوم به صورت معکوس نیز عمل می کند:اگر شما را بشناسند یا کسی معرف باشد،می توانید آنها را بهتر متقاعد کنید که با شما همکاری کنند. اما اگر نتوانستید کسی را به این روش پیدا کنید ، چند سرویس "تطبیق موسس" وجود دارد که می توانید به آنها مراجعه کنید.
مقالات مشابه
همه ی ما می دانیم که کارآفرینی کار آسانی نیست. کارآفرینان به دلیل ماهیت چالش برانگیز این کار ،...
اگر شما یک کارآفرین هستید و به برنامه های تلویزیونی علاقه دارید، ممکن است این سوال برای تان پی...
Label
بزن بریم !