ﭼﮕﻮﻧﻪ میﺗﻮاﻧﻴﻢ درآﻣﺪ ﭘﺎﻳﺪار داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ
ﭘﺎﺳﺦ اﻳﺠﺎد ﺳﻴﺴﺘﻢ اﺳﺖ . ﺳﻴﺴﺘﻤﻰ ﻛﻪ در اﻛﺜﺮ ﻣﻮاﻗﻊ ﺑﺪون ﺣﻀﻮر ﻣﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﻛﺎر ﺧﻮد اداﻣﻪ دﻫﺪ ؛ ﻳﻌﻨﻰ ﺳﻴﺴﺘﻢ ، ﺷﺨﺺ ﻣﺤﻮر ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﻫﺮ ﭼﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺣﻀﻮر ﻣﺎ ﻛﻤﺘﺮ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ آن ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﻬﺘﺮ و درآﻣﺪ ﺣﺎﺻﻞ از آن ﭘﺎﻳﺪارﺗﺮ اﺳﺖ. ﺷﺎﻳﺪ داﺳﺘﺎن آﻗﺎى وارن ﺑﺎﻓﺖ را ﺷﻨﻴﺪه ﺑﺎﺷﻴﺪ؛ اﻳﺸﺎن در ﻛﻮدﻛﻰ روزﻧﺎﻣﻪ ﻓﺮوﺷﻰ ﻣﻰﻛﺮد، ﻛﺎرى ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎرى از ﺑﭽﻪﻫﺎ ﺑﺎ آن ﻛﺴﺐ درآﻣﺪ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ . وﻟﻰ ﭼﻴﺰى ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻔﺎوت وارن ﺑﺎﻓﺖ از دﻳﮕﺮ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﻣﻰﺷﻮد اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ او ﻣﺎﻧﻨﺪ دﻳﮕﺮان روزﻧﺎﻣﻪﻫﺎ را ﺗﺤﻮﻳﻞ ﻧﻤﻰ داد ﺑﻠﻜﻪ وﻗﺖ ﺧﻮد را ﺻﺮف ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺎﻳﻪ ﻫﺎ ﺑﺮاى ﮔﺮﻓﺘﻦ اﺷﺘﺮاك ﻣﻰﻛﺮد. ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ اﺷﺘﺮاك روزﻧﺎﻣﻪ را ﺑﻪ ﻛﺴﻰ ﻣﻰﻓﺮوﺧﺖ ، ﺑﺎ ﺑﺨﺸﻰ از ﭘﻮل آن ﺑﭽﻪ ﻫﺎى دﻳﮕﺮ را اﺳﺘﺨﺪام ﻣﻰﻛﺮد ﺗﺎ روزﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ را ﻫﺮروز ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮى ﺗﺤﻮﻳﻞ دﻫﻨﺪ! ﻧﻜﺘﻪ ﻛﻠﻴﺪى ﻛﺎر آﻗﺎى وارن ﺑﺎﻓﺖ در اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﺸﺎن ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻓﺮوش روزﻧﺎﻣﻪ اﻳﺠﺎد ﻛﺮده ﺑﻮد . اﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ وﻗﺘﻰﻛﻪ او ﺣﻀﻮر ﻧﺪاﺷﺖ، ﻫﻢ ﺑﺮاﻳﺶ ﭘﻮل درﻣﻰآورد . ﭘﺲ او ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ ﺑﻮد ﻳﻚ درآﻣﺪ ﭘﺎﻳﺪار داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﺳﺆال؛ آﻳﺎ ﻣﻲﺷﻮد از ﻓﺮوش ﺑﺴﺘﻨﻲ ﺑﻪ درآﻣﺪى ﭘﺎﻳﺪار رﺳﻴﺪ؟
ﭘﺎﺳﺦ آن ﺑﺴﺘﮕﻰ ﺑﻪ دﻳﺪﮔﺎه ﻣﺎ از ﻛﺴﺐوﻛﺎر دارد. اﮔﺮ ﻳﻚ ﻣﻐﺎزه ﺑﺰﻧﻴﻢ و ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﻰ ﻛﻨﻴﻢ ﻧﻪ. در اﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﻓﻘﻂ ﻳﻚ ﺷﻐﻞ ﺑﺮاى ﺧﻮد دﺳﺖ وﭘﺎ ﻛﺮدهاﻳﻢ . وﻟﻰ اﮔﺮ ﻣﺒﺤﺚ ﻗﺒﻞ را ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﻴﻢ ﺟﻮاب ﻣﺜﺒﺖ اﺳﺖ . ﺑﺮاى اﻳﻦ ﻛﺎر ﺑﺎﻳﺪ ﺳﻴﺴﺘﻤﻰ راهاﻧﺪازى ﻛﻨﻴﻢ. اﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﻰﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻰ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﻳﻌﻨﻰ ﻣﺜﻼً ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﻴﻢ دﺳﺘﮕﺎﻫﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻃﻮر ﺧﻮدﻛﺎر ﺑﺴﺘﻨﻰ ﻣﻰﻓﺮوﺷﺪ را ﺑﺨﺮﻳﻢ و در ﻳﻚ ﻣﻜﺎن ﻋﻤﻮﻣﻰ ﻣﺎﻧﻨﺪ داﻧﺸﮕﺎه ﻗﺮار دﻫﻴﻢ. ﺑﻌﺪ ﻫﺮروز ﺻﺒﺢ ﺑﺮوﻳﻢ، ﺑﺴﺘﻨﻰﻫﺎ را در دﺳﺘﮕﺎه ﺑﮕﺬارﻳﻢ و ﭘﻮلﻫﺎى روز ﻗﺒﻞ را ﺑﺮدارﻳﻢ ! ﻣﺎﺑﻘﻰ ﻛﺎرﻫﺎ ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه ﺑﺴﺘﻨﻰ ﻓﺮوش ﺧﻮدﻛﺎر اﻧﺠﺎم ﻣﻰﺷﻮد ﺣﺘﻰ وﻗﺘﻰﻛﻪ ﻣﺎ ﻧﻴﺴﺘﻴﻢ! ﺣﺎﻻ اﮔﺮ ﻣﺎ ﺗﻌﺪاد دﺳﺘﮕﺎهﻫﺎ را زﻳﺎد ﻛﻨﻴﻢ و ﻛﺴﺎﻧﻰ را ﻫﻢ اﺳﺘﺨﺪام ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﻛﺎر ﭘﺮ ﻛﺮدن دﺳﺘﮕﺎه و ﺟﻤﻊ آورى ﭘﻮلﻫﺎ را اﻧﺠﺎم دﻫﻨﺪ آنوﻗﺖ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﭘﻮلﺳﺎزى ﻣﺎ درآﻣﺪ ﭘﺎﻳﺪار و ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﻰ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰﻛﻨﺪ. ﺑﺪﻳﻬﻰ اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻓﻘﻂ ﻳﻚ ﻣﺜﺎل ﺳﺎده ﺑﺮاى درك ﻣﻄﻠﺐ اﺳﺖ و ﺳﺎﺧﺖ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﺎﺷﻴﻨﻰ در ﻋﻤﻞ ﺳﺎده ﻧﻴﺴﺖ! ﺑﻪ ﻃﻮر ﻛﻠﻰ راهﻫﺎى ﻣﺘﻌﺪدى ﺑﺮاى ﺳﺎﺧﺖ ﺳﻴﺴﺘﻢ وﺟﻮد دارد. وﻟﻰ ﻧﻜﺘﻪ ﻣﻬﻢ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻳﻜﻰ از وﻳﮋﮔﻰﻫﺎى اﻓﺮاد ﺛﺮوﺗﻤﻨﺪ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ وﻗﺖ ﺧﻮد را ﺑﻪﺟﺎى ﻛﺎر ﻛﺮدن ﺑﺮاى ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻌﻴﺸﺖ، ﺻﺮف ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ (ﻣﺎﺷﻴﻦ ﭘﻮلﺳﺎزى) ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ. آنﻫﺎ ﻣﺨﺎرج زﻧﺪﮔﻰ ﺧﻮد را از درآﻣﺪ ﭘﺎﻳﺪار ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ و ﻧﻪ از ﻛﺎر روزاﻧﻪ ﺧﻮد. اﻳﻦ ﺗﻔﺎوت ﻣﻬﻤﻰ در ﻧﮕﺮش اﻓﺮاد ﺛﺮوﺗﻤﻨﺪ ﺑﺎ دﻳﮕﺮان اﺳﺖ.
در دام ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎ ﻧﻴﻔﺘﻴﺪ.
درآﻣﺪ ﻣﻨﻬﺎى ﻣﺨﺎرج ﺿﺮورى ﺑﺮاﺑﺮ اﺳﺖ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺑﺎﻗﻴﻤﺎﻧﺪه ﻳﺎ ﻓﺮﺻﺖ ﻣﺎلی . ﻓﺮض ﻛﻨﻴﺪ درآﻣﺪ ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪى ﻣﻦ دو ﻣﻴﻠﻴﻮن و ﻣﺨﺎرج ﺿﺮورىام، ﻳﻚ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﺗﻮﻣﺎن اﺳﺖ. اﻳﻦ ﻳﻌﻨﻰ ﻳﻚ ﻣﻴﻠﻴﻮن ﺗﻮﻣﺎن ﻓﺮﺻﺖ در اﻳﻨﺠﺎ وﺟﻮد دارد ﻛﻪ ﭘﺘﺎﻧﺴﻴﻞ ﺑﺴﻴﺎر ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺑﺮاى ﻫﺪر رﻓﺘﻦ دارد. ﺗﻤﺎم ﻫﻨﺮ ﺑﺎزارﻳﺎبﻫﺎ و ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن آﻧﻼﻳﻦ و آﻓﻼﻳﻦ ﺑﺮاى ﺷﻜﺎر اﻳﻦ ﭘﻮل ﺑﻪ ﻛﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻰﺷﻮد و اﺣﺘﻤﺎﻻً ﻫﻤﺎنﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ى ﺷﻤﺎ اﻳﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ را داﺷﺘﻪاﻳﺪ، ﻣﻬﺎرتﻫﺎى ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ و ﻓﺮوش ﺑﺴﻴﺎر ﺗﻮﺳﻌﻪﻳﺎﻓﺘﻪ و در ﻛﻤﺎل آﮔﺎﻫﻰ ﻣﺎ ﺑﺎ ﭘﻨﺒﻪ ﺳﺮ ﭘﻮل ﺑﻰزﺑﺎن ﺑﺮﻳﺪه ﻣﻰﺷﻮد. وارد ﻫﺮ ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻰ ﻛﻪ ﺑﺸﻮﻳﺪ، ﺑﻰدرﻧﮓ اﻧﺒﻮﻫﻰ از ﻋﻼﺋﻢ ﺑﺼﺮى،ﺻﺪاﻫﺎ، ﺑﻮﻫﺎ و ﭼﻴﺰﻫﺎى دﻳﮕﺮ ﺑﻪ ﺣﻮاس ﺷﻤﺎ ﻫﺠﻮم ﻣﻰآورﻧﺪ. ﺗﻤﺎم اﻳﻦ ﭼﻴﺰﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮاى رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﻳﻚ ﻫﺪف اﻧﺘﺨﺎبﺷﺪهاﻧﺪ: ﻛﺎرى ﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﭘﻮل ﺧﺮج ﻛﻨﻴﺪ اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﻟﺰوﻣﺎً ﻣﺨﺘﺺ ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎى ﺧﺎرﺟﻰ ﻳﺎ ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن ﻣﺤﺼﻮﻻت ﺑﺮﻧﺪﻫﺎى ﺧﺎص ﻧﻴﺴﺖ. ﭼﻴﺰى اﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺘﻰ در ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎى ﻛﻮﭼﻚ و ﺑﺰرگ ﻛﺸﻮرﻣﺎن ﻫﻢ ﺑﻪ وﻓﻮر ﻣﻮرداﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﻰﮔﻴﺮد. ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺮاى ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﭘﻴﺶآﻣﺪه ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ از دﻳﺪن ﺳﺎﻳﺰ ﭼﺮخدﺳﺘﻰ ﻫﺎى ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻰ ﺷﮕﻔﺖزده ﺷﺪه ﺑﺎﺷﻴﺪ و ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻴﺪ ﭼﻪ ﻣﻴﺰان ﺧﺮﻳﺪى ﻣﻰﺗﻮاﻧﺪ اﻳﻦ ﭼﺮخ را ﭘﺮ ﻛﻨﺪ. ﻳﺎ ﺗﻌﺠﺐ ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﭼﺮا در ﻧﺰدﻳﻜﻰ ﻛﺎﻧﺘﺮﻫﺎى ﭘﺮداﺧﺖ و دﻗﻴﻘﺎً ﻫﻨﮕﺎﻣﻰﻛﻪ ﻗﺼﺪ ﺧﺎرج ﺷﺪن از ﻓﺮوﺷﮕﺎه رادارﻳﺪ، ﺗﻨﻘﻼت و ﺷﻴﺮﻳﻨﻰﻫﺎى ﻣﻮردﻋﻼﻗﻪ ﻛﻮدﻛﺎن در ﻗﻔﺴﻪﻫﺎﻳﻰ ﻛﻢ ارﺗﻔﺎع ﭼﻴﺪه ﺷﺪهاﻧﺪ. و ﻳﺎ اﺣﺘﻤﺎﻻً ﺷﻤﺎ ﻫﻢ دﻳﺪهاﻳﺪ ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎﻳﻰ ﻛﻪ اﺟﺎزه ﭘﺮو ﻟﺒﺎسﻫﺎ را ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﻣﻰدﻫﻨﺪ، ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺷﻠﻮغ ﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻓﺮوش ﺑﻴﺸﺘﺮى دارﻧﺪ.
ﻓﺮﻗﻰ ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ وارد ﭼﻪ ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻰ ﺷﻮﻳﺪ (از اﭘﻞ اﺳﺘﻮر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ وال ﻣﺎرت) درﻫﺮﺻﻮرت ﺑﺎ ﺗﺮﻓﻨﺪﻫﺎﻳﻰ روﺑﺮو ﻣﻰﺷﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ دﻗﺖ ﻣﻬﻨﺪﺳﻰﺷﺪهاﻧﺪ ﺗﺎ ﺧﺮج ﻛﺮدن ﭘﻮل را ﺑﺮاى ﺷﻤﺎ ﺳﺎدهﺗﺮ ﻛﻨﻨﺪ. از ﺑﻮى ﻧﺎرﮔﻴﻞ در ﺑﺨﺶ ﻟﺒﺎسﻫﺎى ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻧﻰ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ راﻫﺮوﻫﺎى ﺑﺴﺘﻪاى ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺮتوﭘﺮتﻫﺎى ﺑﻪدردﻧﺨﻮر ﭘﺮﺷﺪهاﻧﺪ، ﻫﻤﻪ و ﻫﻤﻪ ﺑﻪﮔﻮﻧﻪاى ﺳﺎزﻣﺎندﻫﻰ ﺷﺪهاﻧﺪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻣﻨﻈﻮر آنﻫﺎ ﻧﺸﻮﻳﺪ؛ ﺑﻨﺎﺑﺮاﻳﻦ ﻳﻜﻰ از وﻇﺎﻳﻒ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪاﻧﻪ ﻣﺎ ﻫﺪاﻳﺖ اﻳﻦ ﭘﻮل ﺑﺎﻗﻴﻤﺎﻧﺪه ﺑﻪ ﻣﺴﻴﺮﻫﺎﻳﻰ اﺳﺖ ﻛﻪ در ﻣﻌﺮض ﺷﻜﺎر ﺷﺪن ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ و اﻟﺒﺘﻪ در ﮔﺎم ﺑﻌﺪى ﺗﻼش ﺑﺮاى ﺑﺰرگﺗﺮ ﻛﺮدن اﻳﻦ ﻓﻀﺎى ﭘﻮﻟﻰ اﺳﺖ؛ اﻣﺎ ﺑﺮاى ﻋﻤﻠﻰ ﻛﺮدن اﻳﻦ ﻛﺎر ﭼﻪ ﻣﻰﺗﻮان ﻛﺮد؟
۱- اﮔﺮ ﺑﻪاﺻﻄﻼح ﺣﻘﻮقﺑﮕﻴﺮ ﻫﺴﺘﻴﺪ ﺳﻴﺴﺘﻢ اﻧﺘﻘﺎل ﭘﻮل از ﺣﺴﺎب ﺣﻘﻮق ﺑﻪ ﺣﺴﺎبﻫﺎى ﭘﺲاﻧﺪازﺗﺎن را ﺧﻮدﻛﺎر ﻛﻨﻴﺪ (اﺻﻄﻼح ﺑﺎﻧﻜﻰ آن اﻧﺘﻘﺎل وﺟﻪ ﻣﺴﺘﻤﺮ اﺳﺖ) اﻧﺠﺎم اﻳﻦ ﻛﺎر در اﻛﺜﺮ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺑﺎﻧﻚﻫﺎى ﻛﺸﻮر ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺠﺎم اﺳﺖ؛ اﻣﺎ در ﻫﻤﻴﻦ ﮔﺎم اول، دو ﻧﻜﺘﻪى ﻣﻬﻢ وﺟﻮد دارد. ﻧﺨﺴﺖ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺎ ﺑﺎﻧﻚ ﺧﻮد ﻣﺸﻮرت ﻛﺮده و ﺣﺴﺎﺑﻰ را اﻧﺘﺨﺎب ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ ﻧﺮخ ﺳﻮد روزﺷﻤﺎر را ﺑﺪﻫﺪ و دوم اﻳﻨﻜﻪ دﺳﺘﺮﺳﻰ ﺑﻪﺣﺴﺎب، از ﻃﺮﻳﻖ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ و ﻋﺎﺑﺮ ﺑﺎﻧﻚ اﻣﻜﺎنﭘﺬﻳﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ.
۲-ﮔﺎم ﺑﻌﺪى ﺻﺮﻓﻪﺟﻮﻳﻰ و ﻛﺎﻫﺶ ﻣﺨﺎرج ﻣﻰﺑﺎﺷﺪ. ﻣﻨﻈﻮر از ﺻﺮﻓﻪﺟﻮﻳﻲ، ﺧﻮردن ﻧﺎن و ﺗﺮه ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻠﻜﻪ آﮔﺎه ﺑﻮدن ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﻧﺠﺎم ﻣﺨﺎرج اﺳﺖ. اﮔﺮ ﻣﺨﺎرج ﺧﻮد را ﻳﺎدداﺷﺖ ﻛﺮده و آنﻫﺎ را ﺑﺮرﺳﻰ ﻛﻨﻴﺪ، واﻗﻌﻴﺖﻫﺎى ﻣﻬﻤﻰ در ﻣﻮرد ﻣﺨﺎرج ﺷﻤﺎ ﻛﺸﻒ ﻣﻰﺷﻮد.
۳- ﮔﺎم آﺧﺮ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻫﺮ رﻳﺎل ﺧﻮد ﻳﻚ وﻇﻴﻔﻪ ﺑﺪﻫﻴﺪ. اﺟﺎزه ﻧﺪﻫﻴﺪ ﭘﻮﻟﻰ ﺑﺪون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ در ﺣﺴﺎب ﻛﺎرﺗﻰ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﻗﻰ ﺑﻤﺎﻧﺪ و وﺳﻮﺳﻪ اى ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮاى ﺧﺮج ﻛﺮدن. ﺧﺮﻳﺪ ﻛﻠﻲ ﺿﺮورﻳﺎت زﻧﺪﮔﻲ ﺑﻪﺻﻮرت ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ ﻳﺎ دو ﺑﺎر در ﻣﺎه، ﺑﺴﻴﺎرى از ﻧﻴﺎزﻫﺎ را ﭘﻮﺷﺶ ﻣﻰدﻫﺪ و ﺑﺎ ﻧﮕﻪداﺷﺘﻦ ﻣﻘﺪارى ﭘﻮل ﺑﻪﺻﻮرت ﻧﻘﺪى و ﻳﺎ در ﻛﺎرتﺑﺎﻧﻜﻰ ﻣﻰﺗﻮان از ﭘﺲ ﻣﺨﺎرج ﺑﺮآﻣﺪ. ﺑﻪﺟﺎى ﻧﮕﺮاﻧﻰ از ﺧﺎﻟﻰ ﺑﻮدن ﺣﺴﺎب ﻣﺘﺼﻞ ﺑﻪ ﻛﺎرت، از روﻧﺪ رو ﺑﻪ رﺷﺪ ﺣﺴﺎبﻫﺎى ﭘﺲاﻧﺪاز ﻟﺬت ﺑﺒﺮﻳﺪ.
ﺣﺮاﺟﻲﻫﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺿﺮر میزﻧﻨﺪ.
ﺑﻠﻪ اﻳﻦ ﻛﺎﻣﻼً ﺣﻘﻴﻘﺖ دارد ﻛﻪ ﺣﺮاﺟﻰﻫﺎ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺿﺮر ﻣﻰرﺳﺎﻧﻨﺪ ﺗﺎ ﺳﻮد!
ﻳﻜﻰ از دامﻫﺎى ﻣﻜﻨﺪه ﭘﻮل واژهى ﺗﺨﻔﻴﻒ ﻳﺎ آف (off) اﺳﺖ. اﻣﺮوزه در ﻛﻤﺘﺮ ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻰ ﻣﻰﺗﻮان داﺧﻞ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺗﺨﻔﻴﻒ 10ﺗﺎ 70درﺻﺪى ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. اﻛﺜﺮ اﻳﻦ ﺗﺨﻔﻴﻒﻫﺎ، ﺗﺮﻓﻨﺪﻫﺎى ﺣﺮاﺟﻰﻫﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺿﺮر ﺟﻴﺐ ﺷﻤﺎ ﻛﺎرﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﺣﺮﺑﻪﻫﺎى ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻰ ﺑﺮاى ﻓﺮوش ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎاﻳﻨﻜﻪ در ﺑﺮﺧﻰ ﻣﻮاﻗﻊ ﻣﻰﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺮاى ﻣﺎ ﻓﺮﺻﺖ ﺧﻮﺑﻰ ﺑﺮاى ﺧﺮﻳﺪ ﻓﺮاﻫﻢ ﻛﻨﻨﺪ؛ اﻣﺎ ﻣﺸﻜﻠﻰ ﻛﻪ وﺟﻮد دارد ﺗﺄﺛﻴﺮى اﺳﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﺑﺮ ﻣﺎ ﻣﻰﮔﺬارﻧﺪ. ﻫﺮﭼﻘﺪر ﻛﻪ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻴﻢ ﺣﻮاﺳﻤﺎن ﺟﻤﻊ اﺳﺖ و ﻫﺮﭼﻘﺪر ﻫﻢ ﻛﻪ ﻓﻜﺮ ﻛﻨﻴﻢ ارﺑﺎﺑﺎن ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت روى ﻣﺎ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻧﻤﻰﮔﺬارﻧﺪ، دوﺑﺎره و ﭼﻨﺪﺑﺎره، ﻣﻐﻠﻮب آنﻫﺎ ﻣﻰﺷﻮﻳﻢ و اﻟﺒﺘﻪ در ﺑﺴﻴﺎرى از اوﻗﺎت اﻳﻦ ﻓﺮاﻳﻨﺪ ﻛﺎﻣﻼً ﻧﺎﺧﻮدآﮔﺎه اﺗﻔﺎق ﻣﻰاﻓﺘﺪ. ﺑﺮاى ﻫﻤﻪى ﻣﺎ ﭘﻴﺶآﻣﺪه ﻛﻪ ﭼﻴﺰﻫﺎﻳﻰ را ﺧﺮﻳﺪهاﻳﻢ ﻛﻪ ﺑﻪ آنﻫﺎ ﻧﻴﺎز ﻧﺪارﻳﻢ، ﺻﺮﻓﺎً ﺑﻪ اﻳﻦ دﻟﻴﻞ ﻛﻪ داراى ﺗﺨﻔﻴﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
واى ﭼﻪ ﺗﺨﻔﻴﻒ ﻓﻮقاﻟﻌﺎدهاى.
ﻣﻄﻤﺌﻦ ﻫﺴﺘﻢ اﻳﻦ ﻗﻴﻤﺖ دﻳﮕﺮ ﺗﻜﺮار ﻧﻤﻰﺷﻮد.
اﮔﺮ اﻣﺮوز ﺧﺮﻳﺪ ﻧﻜﻨﻢ، ﻓﺮدا ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﻗﺪرت اﻧﺘﺨﺎب ﻣﻦ ﻛﺎﻫﺶ ﻳﺎﺑﺪ.
ﻳﻜﻰ از ﺗﺮﻓﻨﺪﻫﺎى ﺑﺰرگ ﻓﺮوش ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎر ﻣﺎ را وﺳﻮﺳﻪ ﻣﻰﻛﻨﺪ، ﺧﻂ زدن اﺗﻴﻜﺖ ﻗﺒﻠﻰ و ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻗﻴﻤﺖ ﺟﺪﻳﺪ اﺳﺖ. در اﻳﻨﺠﺎ دو ﻣﺴﺌﻠﻪ وﺟﻮد دارد: اول اﻳﻨﻜﻪ آﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ آن ﻛﺎﻻ اﺣﺘﻴﺎج دارﻳﺪ ﻳﺎ ﻧﻪ؟ ﺷﺎﻳﺪ اﮔﺮ ﻧﻴﺎز ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ ﺑﻪﺳﺎدﮔﻰ ازآﻧﺠﺎ ﻋﺒﻮر ﻛﻨﻴﺪ اﻣﺎ اﮔﺮ اﻳﻦ ﺗﺨﻔﻴﻒ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻳﻚ ﺳﻮﭘﺮﻣﺎرﻛﺖ ﺑﺰرگ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﺎرك ﺗﺨﻔﻴﻒ ﺑﺮ روى ﻗﻔﺴﻪﻫﺎى ﻣﺘﻌﺪد ﺧﻮد ﭼﺴﺒﺎﻧﺪه اﺳﺖ، ﺑﺮاى ﺧﺮﻳﺪ اﺟﻨﺎﺳﻰ ﺑﺎﻗﻴﻤﺖ ﺳﻪ، ﭘﻨﺞ ﻳﺎ ده ﻫﺰار ﺗﻮﻣﺎن زﻳﺎد ﻓﻜﺮ ﻧﻤﻰﻛﻨﻴﺪ، ﻫﺮﭼﻨﺪ ﻛﻪ ﻇﺎﻫﺮاً ﺗﺨﻔﻴﻒ ﻋﻤﺪهاى وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ. دوم اﻳﻨﻜﻪ اﻳﻦ ﺗﺨﻔﻴﻒ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺣﺎﺻﻞﺷﺪه اﺳﺖ؟ ﺑﺮﺧﻰ از ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎ اﺟﻨﺎﺳﺸﺎن را ﺑﻪ دﻟﻴﻞ ﺗﻚ ﺳﺎﻳﺰ ﺷﺪن و ﻳﺎ در ﻣﻌﺮض اﻧﻘﻀﺎ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ و ﻳﺎ از ﻣﺪ اﻓﺘﺎدن ﺣﺮاج ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ. در اﻳﻦ ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎ ﻣﻰﺗﻮان ﺧﺮﻳﺪ ﺧﻮﺑﻰ داﺷﺖ اﻟﺒﺘﻪ درﺻﻮرﺗﻰﻛﻪ ﺑﻪ آن ﺟﻨﺲ ﻧﻴﺎز داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﻢ در ﻋﻴﻦ ﺣﺎل وﻟﻰ ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎى زﻳﺎدى را ﻣﻰﺑﻴﻨﻴﻢ ﻛﻪ داﺋﻢ اﻟﺘﺨﻔﻴﻒ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻫﺮ وﻗﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ آﻧﺠﺎ وارد ﺷﻮﻳﻢ اﻧﻮاع ﻗﻔﺴﻪﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﺨﻔﻴﻒﻫﺎى ﻣﺘﻌﺪد در آﻧﺠﺎ وﺟﻮد دارد. دوﺳﺘﻰ ﻣﻰﮔﻔﺖ ﻣﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪﻫﺎى ﺗﻠﺨﻰ از ﺧﺮﻳﺪ اﻧﺒﻮه در ﺗﺨﻔﻴﻒ داﺷﺘﻢ و اﻟﺒﺘﻪ ﻋﻤﻮﻣﺎً ﭼﻨﻴﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪﻫﺎﻳﻰ ﺑﻴﺸﺘﺮ در ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎى زﻧﺠﻴﺮه اى اﺗﻔﺎق ﻣﻰاﻓﺘﺎد. ﭘﺲ از ﻣﺪﺗﻰ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺘﻢ ﻛﻪ اﻗﻼم ﺳﻮﭘﺮى ﺧﻮد را از ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﻰ در ﻧﺰدﻳﻚ ﻣﻨﺰﻟﻤﺎن ﺗﻬﻴﻪ ﻛﻨﻢ ﻛﻪ اﻟﺒﺘﻪ ﻓﺮوﺷﻨﺪه آن ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﺗﺨﻔﻴﻒ ﻛﻤﻰ روى ﺗﻤﺎم اﺟﻨﺎس، ﻛﺎﻻﻫﺎﻳﺶ را ﻣﻰﻓﺮوﺷﺪ، وﻟﻰ ﺧﺒﺮى از ﻗﻔﺴﻪﻫﺎى ﻋﺮﻳﺾ و ﻃﻮﻳﻞ ﺗﺨﻔﻴﻒ ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﻪ ﻃﺮز ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞﺑﺎورى ﻣﺒﻠﻎ ﺧﺮﻳﺪ ﻣﻦ ﺑﻪ ﻛﻤﺘﺮ از ﻧﺼﻒ ﻛﺎﻫﺶ ﭘﻴﺪا ﻛﺮد و ﻧﻜﺘﻪى ﺟﺎﻟﺐ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﭼﻴﺰ ﺟﺪﻳﺪى ﺗﺎ ﻣﺪتﻫﺎ اﺣﺘﻴﺎج ﭘﻴﺪا ﻧﻤﻰﻛﻨﻢ. وى ﻣﻰﮔﻔﺖ ﺑﺮاى ﺧﻮدم ﺟﺎى ﺳﺆال اﺳﺖ ﻛﻪ ﭼﻄﻮر اﻳﻦ ﺧﺮﻳﺪ ﻛﻤﺘﺮ از ﻗﺒﻞ، ﺗﻤﺎم ﻧﻴﺎزﻫﺎى ﻣﻦ را ﺗﺄﻣﻴﻦ ﻣﻰﻛﻨﺪ؟
در اﻳﻦ ﻣﻮاﻗﻊ ﭼﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﻛﺮد؟
ﺳﺎده ﺗﺮﻳﻦ راه اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮاى ﺗﻔﺮﻳﺢ ﺑﻪ ﻣﺮاﻛﺰ ﺧﺮﻳﺪ ﻧﺮوﻳﻢ. ﭼﺮاﻛﻪ اﻳﻦ ﺗﻔﺮﻳﺤﻰ ﺑﺴﻴﺎر ﮔﺮانﻗﻴﻤﺖ اﺳﺖ و ﺻﻨﻌﺖ ﻣﻴﻠﻴﺎردى ﺗﺒﻠﻴﻐﺎت ﻫﻢ در ﻛﻤﻴﻦ اﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺮاى ﻣﺎ ﻧﻴﺎز اﺧﺘﺮاع ﻛﻨﺪ و ﭼﻴﺰﻫﺎى ﺑﻴﺸﺘﺮى را ﺑﻔﺮوﺷﺪ. ﺗﺨﻔﻴﻒﻫﺎ ﭘﺎﻳﺎﻧﻰ ﻧﺪارﻧﺪ، ﺣﺪاﻗﻞ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺟﻴﺐ ﺧﻮدﺗﺎن ﺑﺎﺷﻴﺪ. اﻟﺒﺘﻪ اﻳﻦ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎى ﺳﻜﻪ روى ﺳﻜﻪ ﮔﺬاﺷﺘﻦ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﺎﻻﺧﺮه از ﭘﻮل ﺧﻮد ﺑﺎﻳﺪ ﻟﺬت ﺑﺒﺮﻳﺪ وﻟﻰ ﺳﻌﻰ ﻛﻨﻴﺪ ﭘﻮل ﺧﻮد را ﺑﺮاى ﭼﻴﺰى ﺧﺮج ﻛﻨﻴﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ آن ﻧﻴﺎز دارﻳﺪ ﻧﻪ ﺑﺮاى ﭼﻴﺰى ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻟﺤﺎظ ﻗﻴﻤﺖ ﻣﻨﺎﺳﺐ اﺳﺖ.
ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﺸﺎور ﻣﺎﻟﻲ
آﻳﺎ ﻣﻰﺧﻮاﻫﻴﺪ ﺑﺪاﻧﻴﺪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﺸﺎور ﻣﺎﻟﻰ ﺷﻤﺎ ﻛﻴﺴﺖ؟ ﭘﺪرﺗﺎن؟ ﻫﻤﻜﺎر ﻳﺎ رﺋﻴﺴﺘﺎن؟ ﻣﺸﺎورﻳﻦ ﺣﺴﺎﺑﺪارى ﻳﺎ دوﺳﺘﺎﻧﺘﺎن؟
اﻟﺒﺘﻪ ﻫﻤﻪ اﻳﻦﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﻣﻰﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ اﻣﺎ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﺸﺎور ﻣﺎﻟﻰ ﺷﻤﺎ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎن اﺳﺖ ﭼﻮن ﺑﺪون ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﻰ ﺑﺎ او، ﺑﻪ ﺗﻮاﻓﻖ رﺳﻴﺪن ﺑﺮ ﺳﺮ اﻫﺪاف ﻣﺎﻟﻰ و ﻫﻤﮕﺎم ﺷﺪن در ﻣﺴﻴﺮ اﺳﺘﻘﻼل ﻣﺎﻟﻰ ﻛﺎر ﺑﺴﻴﺎر ﺳﺨﺘﻰ اﺳﺖ. ﭼﻪ ﭼﻴﺰى ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ زﻣﺎن ﮔﻔﺘﮕﻮﻫﺎى ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎن را ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼﺎص ﻣﻰدﻫﺪ؟ ﺑﺮ ﺳﺮ ﭼﻪ ﻣﺴﺎﺋﻠﻰ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺟﺮوﺑﺤﺚ ﻣﻰﻛﻨﻴﺪ؟ ﺷﺎﻳﺪ اﻳﻦ ﺣﺮف را ﺑﺮﺧﻰﻫﺎ ﻧﭙﺬﻳﺮﻧﺪ اﻣﺎ ﺑﺎ ﺣﻞ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﺎﻟﻰ، ﺧﻴﻠﻰ از ﺑﺤﺚﻫﺎى ﺑﻰﭘﺎﻳﺎن ﺧﺘﻢ ﻣﻰﺷﻮد.
اوﻟﻮﻳﺖﻫﺎى ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎن ﻓﺮق دارد. ﺷﺎﻳﺪ اوﻟﻮﻳﺖ ﺷﻤﺎ ﺧﺮﻳﺪ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن و ﭘﺲاﻧﺪاز ﺑﺮاى ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﻰ ﺑﺎﺷﺪ اﻣﺎ اوﻟﻮﻳﺖ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎن ﺧﺮﻳﺪ ﻣﺒﻞ و ﻛﺎﻏﺬ دﻳﻮارى اﺳﺖ. اﻳﻦ اﺧﺘﻼف ﻣﻰﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻨﺸﺄ اﺧﺘﻼفﻫﺎى ﺑﺰرگ ﺗﺮى ﺷﻮد اﻣﺎ ﻣﻰﺗﻮان ﺑﺎ راﻫﻜﺎرﻫﺎى زﻳﺮ ﺑﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪى ﻣﻄﻠﻮب رﺳﻴﺪ:
1) اﻫﺪاف مالی را ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﺸﺘﺮك ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ.
واﺟﺐ ﺗﺮﻳﻦ ﻛﺎر اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺪون ﻫﻴﭻ ﺗﺤﻤﻴﻞ ﻧﻈﺮى ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎن اﻫﺪاف ﻣﺎﻟﻰ ﺧﻮد را ﻣﺸﺘﺮﻛﺎ و ﺑﺎ ﺗﻮاﻓﻖ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺑﻨﻮﻳﺴﻴﺪ ﺗﺎ ﺗﻌﻬﺪ ﻛﺎﻓﻰ ﺑﺮاى ﻋﻤﻞ ﻛﺮدن در ﻫﺮدوى ﺷﻤﺎ وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ اﻣﺎ ﻧﻜﺘﻪ دﻳﮕﺮ اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﺳﻌﻰ ﻧﻜﻨﻴﺪ در اﻳﻦ ﻛﺎر از ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻏﻠﻂ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﺑﻠﻜﻪ از آن ﺑﻪﻋﻨﻮان ﻓﺮﺻﺘﻰ ﺑﺮاى اﺷﺘﺮاك اﻳﺪهﻫﺎ و اﻫﺪاف اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻴﺪ. اوﻟﻮﻳﺖﻫﺎى زﻧﺪﮔﻰﺗﺎن را ﻣﺸﺨﺺ ﻛﻨﻴﺪ.
ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ ﻫﻤﺴﺮﺗﺎن ﻫﻢ ﺑﺮاى ﺳﻼﻣﺖ ﺟﺴﻤﻰ ﻫﻢ ﺳﻼﻣﺖ رواﺑﻂ و ﻫﻢ ﺳﻼﻣﺖ ﺣﺴﺎب ﺑﺎﻧﻜﻰﺗﺎن اﻫﻤﻴﺖ دارد.
2) ﺑﻮدﺟﻪ را ﺑﻪ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﻫﺮ دو ﻃﺮف ﺑﺮﺳﺎﻧﻴﺪ.
ﭘﺲ از ﺗﻌﻴﻴﻦ اﻫﺪاف ﻣﺎﻟﻰ ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ ﺧﻮد را ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻛﺮده، ﭘﺮﻳﻨﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ (ﻳﺎ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺮﺗﺐ روى ﻛﺎﻏﺬ ﺑﺎ ﻗﻠﻢ و ﺧﻮدﻛﺎر ﻧﻮﺷﺘﻪ) و آن را اﻣﻀﺎء ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺟﻨﺒﻪ رﺳﻤﻰ و ﺟﺪى ﭘﻴﺪا ﻛﻨﺪ. ﺑﺮ ﺳﺮﺑﻨﺪﻫﺎ ﺑﺤﺚ ﻛﻨﻴﺪ اﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﻮاﻓﻖ ﺑﺮﺳﻴﺪ. ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ دو ﺑﺎر در دوازدﻫﻢ و ﺑﻴﺴﺖ و ﭼﻬﺎرم ﻫﺮﻣﺎه روﻧﺪ ﻣﺨﺎرج را ﺑﺮرﺳﻰ ﻛﺮده و ﻣﺮاﻗﺐ ﺑﺎﺷﻴﺪ دﭼﺎر ﻛﺴﺮى ﺑﻮدﺟﻪ ﻧﺸﻮﻳﺪ. ﺗﻮاﻓﻖ اﺳﺎس ﻛﺎر اﺳﺖ.
3) ﺑﺮاى ﺧﻮد و ﻫﻤﺴﺮﺗﺎن ﺑﻮدﺟﻪاى ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﻋﻨﻮان ﻣﻮارد دﻟﺨﻮاه اﺧﺘﺼﺎص ﺑﺪﻫﻴﺪ.
ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﺧﺘﻼف ﺳﻼﻳﻖ و ﻋﻼﻗﻪﻣﻨﺪىﻫﺎ ﺧﻮب اﺳﺖ ﻛﻪ درﺻﺪى از ﭘﻮل ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ را ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ﺑﺮاى ﺧﻮاﺳﺘﻨﻰﻫﺎ در ﻧﻈﺮ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. ﺑﺎ ﺗﻮاﻓﻖ ﻣﻰﺗﻮان ﻫﺮ دو ﺑﻮدﺟﻪ را ﺻﺮف ﻳﻚ ﻛﺎرﻛﺮد اﻣﺎ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻣﻰﺗﻮاﻧﺪ ﭘﻮل ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺷﻴﻮه دﻟﺨﻮاﻫﺶ ﺧﺮج ﻛﻨﺪ و ﻣﻮرداﻧﺘﻘﺎد ﻃﺮف ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻗﺮار ﻧﮕﻴﺮد.
ﺑﺮاى ﺟﻠﺴﻪ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺑﻮدﺟﻪ ﺗﺎرﻳﺦ ﻣﺸﺨﺼﻰ ﺗﻌﻴﻴﻦ ﻛﻨﻴﺪ. اﻳﻦ زﻣﺎن ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ روزى ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺣﻘﻮق ﺧﻮد را درﻳﺎﻓﺖ ﻛﺮدهاﻳﺪ ﻳﺎ ﻫﺮ زﻣﺎن دﻳﮕﺮى ﻛﻪ ﻣﻰداﻧﻴﺪ ﺣﻘﻮق ﻣﺎﻫﻴﺎﻧﻪ ﺗﺎن ﭼﻘﺪر اﺳﺖ ﻧﻜﺘﻪ: ﻫﻨﮕﺎم ﻋﺼﺒﺎﻧﻴﺖ، ﺻﺒﺢ زود، ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﭘﺲ از ﺑﺮﮔﺸﺘﻦ از ﻣﺤﻞ ﻛﺎر در ﻣﻮرد ﭘﻮل ﺻﺤﺒﺖ ﻧﻜﻨﻴﺪ.
اﻳﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﺑﺎﻳﺴﺘﻰ زﻣﺎﻧﻰ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﻮد ﻛﻪ ﻫﻴﭻ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﺰاﺣﻤﻰ وﺟﻮد ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ و ﻣﺎﻧﻨﺪ اﻏﻠﺐ ﺟﻠﺴﺎت ﻛﺴﻞﻛﻨﻨﺪه ﻧﺒﺎﺷﺪ. آن را ﺑﺎ ﺧﻨﺪه و ﺳﺮﮔﺮﻣﻰ و ﻟﻄﻴﻔﻪ ﺑﺮﮔﺰار ﻛﻨﻴﺪ. ﻣﺜﻞ ﻫﻤﻪى ﻛﺎرﻫﺎى ﺧﻮب دﻧﻴﺎ، اﻓﺮاد ﻛﻤﻰ اﻳﻦ ﻛﺎر را اﻧﺠﺎم ﻣﻰدﻫﻨﺪ، ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ اﻳﻦ اﻓﺮاد ﺑﭙﻴﻮﻧﺪﻳﺪ
مقالات مشابه
این روزها کار کردن در منزل بسیار رایج است. طبق اعلام صندوق کشورهای مشترک المنافع، فقط در آمریک...
از آنجایی که افرادی که شغل خود را از دست می دهند بیشتر می شود، آنها به دنبال پیدا کردن راهی هست...
Label
بزن بریم !